Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun , “Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının Altıncı Yılında Türkiye İletişim Modeli Sempozyumu”nda yaptığı konuşmada, başkanlığın 2017’deki referandum sonucunda hayata geçen Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi’nin, idari ve siyasi dönüşümünün en önemli kurumsal yeniliklerinden birisi olarak ihdas edildiğini söyledi.
Başkanlığın, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyoner liderliğinin çok açık bir göstergesi olduğuna dikkati çeken Altun, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın sağlıklı bir enformasyon akışının devlet idaresinde ne kadar önem taşıdığını ve içinde bulunulan çağın bir iletişim çağı olduğunu yakinen bilen ve bunu da yöneticilik felsefesinde hayata geçiren bir lider olduğunu ifade etti.
Altun, başkanlık bünyesinde çalışmalarını sürdüren ve halkla ilişkiler alanında uluslararası çapta sürekli ödüller alan, dünyaya katılımcı demokrasi pratiği açısından son derece önemli bir tecrübe sunan CİMER’in tarihinin, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Başbakanlığı dönemindeki BİMER’e ve hatta İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde hayata geçirdiği “Beyaz Masa” uygulamalarına kadar dayandığını aktardı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının, gerçeğin yerine sahtenin ikame edilmesine karşı Erdoğan liderliğinde bir hakikat mücadelesi verdiğine işaret eden Altun, şöyle konuştu:
“Başkanlığımız, doğruluk ve şeffaflığa bağlı kalarak kamuoyunu bilgilendirmeye, devlet ile millet arasındaki iletişim köprüsünü güçlendirmeye ve ülkemizin haklı mücadelesini uluslararası alanda anlatmaya var gücüyle çalışmaktadır. Bu ihtiyaçlara bağlı olarak tüm daire başkanlıklarımız, koordinatörlüklerimiz, bölge müdürlüklerimiz ve yurt dışı müşavirliklerimizle birçok alanda ilk günkü heyecanımızla ve tüm varlığımızla
Altun, başkanlık olarak geride bıraktıkları 6 yıllık süre zarfında gerçekleştirdikleri çalışmaların en önemlisinin Türkiye İletişim Modeli olduğuna vurgu yaparak şunları kaydetti:
“Türkiye İletişim Modeli, 360 derece bir iletişim anlayışıyla ülkemizin, ekonomiden kültür ve sanata, dış politikadan turizme, sanayi ve teknolojiden eğitime kadar hemen her alandaki potansiyelini göz önünde bulunduran yenilikçi ve proaktif bir iletişim stratejisidir. Türkiye İletişim Modeli, aynı zamanda bünyesinde çok sağlam bir ilkesel duruş ve tavır barındıran bir yaklaşımdır. Biz bu modeli inşa ederken sadece ülkemizin değil, tüm insanlığın ortak faydasını gözeterek hakikatten, adaletten ve hakkaniyetten taraf olmayı düstur edindik. Bunu yaparken de Türkiye’nin dünya sahnesindeki tarihi rolünden ve bu role liderlik eden Sayın Cumhurbaşkanımızın tarz-ı siyasetinden ilham aldık. ”
Türkiye İletişim Modeli’nin, sadece kurumsal bir değişim değil, aynı zamanda bir milletin uyanışının sembolü olduğunu ifade eden Altun, “Türkiye İletişim Modeli, hakikat ötesi çağda yalan ve dezenformasyonun tüm gücüne karşı, hakikatin aydınlık yüzünü savunan bir kale gibidir.” dedi.