İSTANBUL – Göksel Yıldırım
Savunma Sanayii Müsteşarı (SSM) İsmail Demir, AA muhabirine yaptığı açıklamada 13. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı’na (IDEF 2017) ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Fuara gösterilen yoğun ilginin kendilerini memnun ettiğini belirten Demir, uluslararası ortamda Türkiye’ye yapılmaya çalışılan algı operasyonuna karşın, gösterilen ilginin önemli olduğunu söyledi.
Sektörün gelecek hedefleri ile ilgili de bilgi veren Demir, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Platform ürün dediğiniz tank, helikopter, savaş uçağı, eğitim uçağı, çeşitli zırhlı araçlar, deniz sistemleri insanlı, insansız, insansız hava araçlarının çeşitli sınıflarında artık ürün gamını ortaya çıkartmak istiyoruz. Bu ürün gamının dünyada ilgi gören, artık kendini ispatlamış ve pazar bulan ürünler olduğunun haberini vermek istiyoruz. Bunun ipuçlarını yavaş yavaş görmeye başladık ama 2019’da platform ürünlerimizin artık sipariş aldığı, çeşitli testlerden geçtiği ve ihraç haberlerini vermek istiyoruz. Platform ürünleri çıkarırken bunu destekleyen geniş bir sanayi tabanının oluştuğunun müjdesini vermek istiyoruz. Bu tabanı genişletmek bizim idealimiz. Bizim küçük, inovatif, cevval, buluşçu şirketlere ihtiyacımız var.”
“25 milyar dolar hedefini değiştirmiyoruz”
Demir, Türkiye’nin son dönemde ürettiği savunma sanayisi platformlarının ihracına yönelik olarak Ortadoğu, Güneydoğu Asya, bazı Avrupa ülkeleri, Güney Amerika ve Afrika’da önemli temasları bulunduğunu bildirdi.
Savunma sanayisinde ihracatın sürekli bir takip gerektirdiğini vurgulayan Demir, yıllardır pazarda olan ülkeler ve şirketler arasından öne çıkmanın çok da kolay olmadığını söyledi. Demir, bu yönde yoğun çaba gösterdiklerini ve sektörü desteklediklerini belirtti.
Sektörün 2023 yılı ihracat hedefinin 25 milyar dolar olduğunu anımsatan Demir, bugünkü 1,7 milyar dolarla bu hedefe ulaşılmasının imkansız gibi durduğunu dile getirdi. Platform projeleri gündeme geldikçe hacmin artacağına işaret eden Demir, “Bir rakam hedefi vermektense ortaya çıkan her fırsatı ısrarla takip edip, değerlendirmek gerekiyor. Arzumuz 2023’deki 25 milyar doları yakalamak. Bu konudaki kararlılığımız devam edecek. Her ne kadar çok iddialı görünse de bu rakamı değiştirmiyoruz. Sektörü genişleterek, uluslararası iş birliğini artırarak bunu sürekli takip edeceğiz.”