Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
Cuma, Eylül 12, 2025
Kanal 5
  • ANA SAYFA
  • GAZİANTEP
  • ANKARA
  • DOĞU-GÜNEYDOĞU
  • TÜRKİYE
  • DÜNYA
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • PROGRAMLAR
  • KURUMSAL
    • İLETİŞİM
    • İNSAN KAYNAKLARI
    • KÜNYE
    • KATALOG
Kanal 5
Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
Cuma, Eylül 12, 2025
Kanal 5
  • ANA SAYFA
  • GAZİANTEP
  • ANKARA
  • DOĞU-GÜNEYDOĞU
  • TÜRKİYE
  • DÜNYA
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • PROGRAMLAR
  • KURUMSAL

TÜBİTAK’ın obezite karşıtı unu 5. İİT Helal Fuarı’nda tanıtıldı

• Kaynak: AA
8 yıl önce
• Genel
A A

İSTANBUL

TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) tarafından Türkiye’de görülme sıklığı giderek artan obezite ve diyabet hastalıklarını önlemek amacıyla nişasta katkılı un geliştirildi.

“Nişasta Katkılı Diyet Unu” ve “Nişasta Katkılı Diyabetik Un” isimli yeni ürünlerin, Cumhurbaşkanlığı himayelerinde, Anadolu Ajansı (AA) global iletişim ortaklığında düzenlenen 5. İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Helal Fuarı‘nda tanıtımı gerçekleştirildi.

Burada basın mensuplarına açıklamalarda bulunan TÜMİTAK MAM İş Geliştirme Müdürü Nuh Yılmaz, ince bağırsakta sindirilemeyen ancak kalın bağırsakta fermente olabilen nişasta olarak tanımlanan ürünün, sağlık etkileri bakımından diyet liflere benzediğini söyledi.

Yılmaz, “Ürün, prebiyotik olmasının yanı sıra, bütirat ve diğer kısa zincirli yağ asitlerinin üretilmesini sağlamasına bağlı olarak bağırsak sağlığını olumlu yönde etkilemektedir. Enerjisi nişastaya göre yüzde 50 daha düşük olan dirençli nişasta ile geliştirilen ürünler tokluk hissi vererek yeme isteğini kontrol ettiği gibi, kan şekerinin dengede tutulmasına da yardımcı olmaktadır.” diye konuştu.

Uluslararası Diyabet Federasyonu verilerine göre, her iki diyabet hastası yetişkinden birisinin henüz hastalığının farkında olmadığını dile getiren Yılmaz, bunlara bağlı olarak, dirençli nişasta ürünlerinin sadece diyabet hastaları ve diyet yapan kişiler tarafından değil, tüm tüketiciler tarafından tüketilmesinin önerildiğini anktardı.

Yılmaz, ürünlerin 2 yıllık bir sürede geliştirildiğini belirterek, yaklaşık 15 gün sonra ürünlerin piyasada olacağını, marketlerde yerini alacağını söyledi.

Muhabir: Uğur Aslanhan

  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) Facebook
  • X'te paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) X
  • WhatsApp'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) WhatsApp
Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • Tüm Haberler
  • Gaziantep
  • Ankara
  • Doğu-Güneydoğu
  • Türkiye
  • Dünya
  • Siyaset
  • Sağlık
  • Ekonomi
  • Yaşam
  • Kültür
  • Spor
  • Programlar
  • Kurumsal
    • İletişim
    • İnsan Kaynakları
    • Katalog
    • Künye

© 1994 - 2022 Kanal5 Tüm Hakkı Saklıdır

»
«