Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
Pazar, Ağustos 24, 2025
Kanal 5
  • ANA SAYFA
  • GAZİANTEP
  • ANKARA
  • DOĞU-GÜNEYDOĞU
  • TÜRKİYE
  • DÜNYA
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • PROGRAMLAR
  • KURUMSAL
    • İLETİŞİM
    • İNSAN KAYNAKLARI
    • KÜNYE
    • KATALOG
Kanal 5
Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
Pazar, Ağustos 24, 2025
Kanal 5
  • ANA SAYFA
  • GAZİANTEP
  • ANKARA
  • DOĞU-GÜNEYDOĞU
  • TÜRKİYE
  • DÜNYA
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • PROGRAMLAR
  • KURUMSAL
Ana Sayfa Haber Ekonomi

e-Devlet Kapısı’na ‘yeni yüz’

• Kaynak: AA
8 yıl önce
• Ekonomi
A A

ANKARA – Arife Yıldız Ünal

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 18 Aralık 2008’de 22 hizmetle açılan e-Devlet Kapısı’nın, bugün itibarıyla 35 milyonun üzerinde kullanıcıya 2 bin 400’ün üzerinde hizmet sunduğunu söyledi.

e-Devlet’in, vatandaşların ve şirketlerin internet üzerinden sunulan kamu hizmetlerine tek noktadan ve güvenle erişip faydalanabilmesi amacıyla kurulduğunu dile getiren Arslan, sisteme www.turkiye.gov.tr adresinden girilerek güvenle işlem yapıldığını belirtti. Arslan, şöyle devam etti:

“e-Devlet Kapısı’ndaki hizmet sayısı ve çeşitliliğinin artması, mevcut arayüzü, kullanım kolaylığı ve kullanıcının ihtiyacı karşılama noktasında yetersiz olma noktasına getirmiştir. Günümüz internet dünyasında en çok kullanılan portal ve web siteleri, içeriklerini sağlamış oldukları gelişmiş arama özelliğiyle sunmaktadırlar. Bu bakış açısıyla geliştirilen ve 18 Aralık’ta 10. yılını dolduracak olan e-Devlet Kapısı, yeni ara yüz tasarımında, arama işlevi ön plana çıkartılarak, ana sayfa üzerinden vatandaşların hizmetlere doğrudan, hızlı ve kolay şekilde erişmesi sağlandı. Arama işlevi hizmet adlarının yanı sıra alternatif tanımları da adli sicil kaydı için iyi hal, temiz kağıdı gibi içermekte ve kullanıcıya öneriler sunmaktadır.”

Arslan, e-Devlet Kapısı kullanıcılarının yarıya yakınının erişim kanalı olarak mobil cihazları tercih ettiklerini vurgulayarak, portalın yeni teknolojilere uyumlu hale getirildiğini, yeni tasarımın, kullanılan cihazın boyutuna göre içeriği akıllı şekilde biçimlendirebildiğini kaydetti.

Çoklu dil desteği

Mevcut tasarımda tüm hizmetlerin tek bir liste içinde sunulduğunu anlatan Arslan, “Bu durum vatandaşların ihtiyaç duyduğu hizmetlere ulaşmasını zorlaştırmaktadır. Yeni tasarımla hizmetler, sağlık, eğitim, ulaşım, emniyet gibi kategoriler altında gruplanarak, erişimleri daha kolay hale getirilmiştir.” değerlendirmesinde bulundu.

Arslan, engelli kullanıcıların hizmetlere kolay erişebilmesi amacıyla kullanılabilirlik çalışması yapıldığına da işaret ederek, kullanılan tasarım bileşenlerinin engelli kullanıcıların rahat erişimine uygun tasarlandığını bildirdi.

Bakan Arslan, mevcut tasarımda bulunmayan çoklu dil desteği alt yapısının da yeni tasarımla kullanıma hazır hale getirildiğini sözlerine ekledi.

  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) Facebook
  • X'te paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) X
  • WhatsApp'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) WhatsApp
Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • Tüm Haberler
  • Gaziantep
  • Ankara
  • Doğu-Güneydoğu
  • Türkiye
  • Dünya
  • Siyaset
  • Sağlık
  • Ekonomi
  • Yaşam
  • Kültür
  • Spor
  • Programlar
  • Kurumsal
    • İletişim
    • İnsan Kaynakları
    • Katalog
    • Künye

© 1994 - 2022 Kanal5 Tüm Hakkı Saklıdır

»
«