FRANKFURT – Abdulselam Durdak
Frankfurt’ta düzenlenen Heimtekstil Fuarı’na yoğun bir katılım sağlayan çok sayıda Türk ev tekstili firması, fuarda sergilediği ürünlerin tasarımı ve kalitesiyle öne çıkıyor.
Almanya’nın Frankfurt kentinde her yıl düzenlenen ve dünyanın en büyük ev tekstil fuarı kabul edilen Heimtekstil Fuarı devam ediyor. Almanya’da yılın ilk fuarı olan Heimtekstil Fuarı’nda bu yıl 64 ülkeden 2 bin 975 firma stant açtı.
Türkiye’nin yurt dışında en çok katılımcı firmayla temsil edildiği fuarlardan biri olan Heimtekstil Fuarı’na, Türkiye geçen yıl 244 firmayla katılmıştı. Bu yıl ise Türkiye fuarda 257 firmayla temsil ediliyor. Bir firmanın birden fazla stant açtığı da dikkate alındığında bu yıl bu rakam 261 ulaştı.
Türkiye katılımcı sayısı bakımından fuarda, Çin, Hindistan ve Almanya’nın ardından dördüncü en büyük katılımcı konumunda. Türk firmalarının sergilediği ürünler de hem kalitesi hem de tasarımlarıyla öne çıkıyor.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, AA muhabirinin konuya ilişkin sorularını yanıtladı.
Türkiye’nin bu sektörde dünya genelinde Çin ve Hindistan’dan sonra en önemli ihracatçı ülke olduğunu dile getiren Burkay, “Toplamda 3 milyar dolarlık ev tekstili ihracatımız söz konusu. Bu ihracatımızın büyük kısmının buradaki iş görüşmeleriyle gerçekleştiğini burada paylaşmak istiyorum.” dedi.
Türkiye’nin bu fuarda çok büyük bir hakimiyeti olduğunu vurgulayan Burkay, “Özellikle ev tekstili sektöründe Türkiye trendleri belirleyen bir ülke konumunda. Biz trendleri takip eden ülke konumunda çıktık. Son 5-10 yıldır Türkiye gerçekten bu sektörde tüm dünyadaki trendleri belirleyen bir ülke konumuna geldi. Bu da tabii bizim orta üst segmentteki pazar payımızı çok ciddi anlamda destekliyor.” ifadelerini kullandı.
“Türkiye-AB ilişkilerinin olumlu gelişmesi sektörü olumlu etkiler”
Burkay, Almanya ile Türkiye arasında yaşanan sorunların sektöre yansımalarına da değindi. Ticarette ilişkileri anlık kurmadıklarını anlatan Burkay, şunları söyledi:
“Özellikle Avrupa Birliğinde (AB) başta Almanya’da olmak üzere çalıştığımız şirketlerle ilişkilerimiz gerçekten 3-4 yıllık bir emek istiyor. Bu siyasi ilişkiler, özellikle dış ilişkiler ticareti ve ekonomiyi bire bir ilgilendiriyor. Fakat ilişkilerde anlık değişme ve ilişkilerdeki hafif bozulmalar bizim ticaretimize o kadar hızlı bir şekilde olumsuzluk yansıtmadı.”
İbrahim Burkay, Türkiye’nin ev tekstili konusunda alternatifi olmayan bir ülke olduğunu ve Türkiye-AB ilişkilerinin olumlu gelişmesinin sektörü pozitif yönde değiştirebilecek güçte olduğunu dile getirdi.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile yaptığı görüşmenin etkilerini fuarda hissettiklerini anlatan Burkay, şöyle devam etti:
“Sayın Cumhurbaşkanımızın Macron ile yaptığı görüşme bir dönüm noktasıdır. Şu anda benim Fransa’dan gelen tüm müşterilerimde bunun mutluluğu var. En az bizim kadar Fransızlar bundan mutlu. Aynı şekilde Almanlarla görüşüyoruz burada özellikle Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun Alman Dışişleri Bakanı ile burada kendi evindeki o sıcak görüşmesi Almanlar tarafından izlenmiş. Ve her biri buraya geldiğinde bu görüşmeden bahsediyor ve 2018 yılında artık Türk ve Alman ilişkilerinin eskisi gibi yani en iyi müttefik düzeye geleceğine Almanlar en az bizim kadar inanıyor.”
“Türk ticaret merkezlerinden birini Frankfurt’ta açmayı planlıyoruz”
Almanya ve Fransa’nın Türkiye’yi kendilerine iyi bir partner, iyi bir müttefik olarak gördüklerine dikkati çeken Burkay, 2018’de Almanya ile olan dış ticaretin ciddi şekilde artacağını ve bunun sinyallerini de bu fuarda aldıklarını dile getirdi.
Burkay ayrıca Türk ticaret merkezlerinden birini Frankfurt’ta açmak gibi bir projelerinin olduklarını belirterek, “Frankfurt’un Türk ticaret merkezi olması konusunda bir projemiz var. Çünkü Frankfurt hem finansın merkezi hem de bu anlamda baktığımız zaman ticaretin merkezi. Frankfurt merkezli bir ticaret merkezi açıp Almanya’da yerleşik iş dünyasıyla birlikte yerel pazarı da içeriden fethetmemiz lazım.” şeklinde konuştu.