Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
Salı, Ağustos 5, 2025
Kanal 5
  • ANA SAYFA
  • GAZİANTEP
  • ANKARA
  • DOĞU-GÜNEYDOĞU
  • TÜRKİYE
  • DÜNYA
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • PROGRAMLAR
  • KURUMSAL
    • İLETİŞİM
    • İNSAN KAYNAKLARI
    • KÜNYE
    • KATALOG
Kanal 5
Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
Salı, Ağustos 5, 2025
Kanal 5
  • ANA SAYFA
  • GAZİANTEP
  • ANKARA
  • DOĞU-GÜNEYDOĞU
  • TÜRKİYE
  • DÜNYA
  • SİYASET
  • SAĞLIK
  • EKONOMİ
  • YAŞAM
  • KÜLTÜR
  • SPOR
  • PROGRAMLAR
  • KURUMSAL
Ana Sayfa Haber Ekonomi

E-ticarette küresel firmaların Türkiye ilgisi

• Kaynak: AA
8 yıl önce
• Ekonomi
A A

İZMİR – YUSUF ŞAHBAZ

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Başkanı ve GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi kurulurken en önemli amaçlarının Türkiye’de e-ticaret sektörünü büyütmek ve bundan sonraki dönemde kamu ve özel sektörün e-ticaretin gelişmesini sağlayacak süreçlerde birlikte çalışmalarına olanak sağlamak olduğunu belirtti.

Yurt dışında faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerde uygulanması gündeme gelen stopaj kesintisinin vergi kaybını önlemek için planlandığını dile getiren Kantarcı, söz konusu uygulamanın Türkiye’de potansiyel gören ve bu pazara girmek isteyen uluslararası e-ticaret oyuncularını yatırım yapmaya teşvik edeceğini belirtti.

400 milyar dolar seviyesine ulaştı

Dünyada e-ticarette sınır ötesi ticaret hacminin 2016 yılında 400 milyar dolar seviyesine ulaştığını hatırlatan Kantarcı, bunun her yıl ortalama yüzde 27 büyüyerek 2020 yılında 1 trilyon dolara yaklaşmasını beklediklerini ifade etti.

Türkiye’nin pastadan pay almak için bu kanala yoğunlaşması gerektiğine dikkati çeken Kantarcı, “E-ihracat ekosisteminde yerimizi ivedilikle almak için ülke olarak çalışmalarımızı hızlandırabilirsek, ileride ekonomik büyüme anlamında da yüz güldüren sonuçlar elde edebiliriz.” diye konuştu.

“Türkiye, e-ticaret için dikkat çekici bir potansiyel barındırıyor”

Bu rakamla ve gelişen e-ticaret hacmiyle dünyanın önde gelen e-ticaret şirketlerinin Türkiye pazarına girmek istediğini vurgulayan Kantarcı, şunları söyledi:

“Küresel oyuncuların Türkiye pazarına yönelmesi esasında bizi şaşırtmıyor. Bu durum, sektörün ülkemizde ne kadar güçlü bir gelecek vadettiğinin de kanıtı. Söz konusu girişimlerin Türkiye’de e-ticaretin gelişimi açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü potansiyelini tam olarak ortaya koyan, dünya standartlarında dinamizme sahip bir e-ticaret ekosistemi oluşması için Türkiye’de daha gidilecek çok yol var.”

  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) Facebook
  • X'te paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) X
  • WhatsApp'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır) WhatsApp
Bulunamadı...
Tüm Sonuçları Görüntüle
  • Ana Sayfa
  • Tüm Haberler
  • Gaziantep
  • Ankara
  • Doğu-Güneydoğu
  • Türkiye
  • Dünya
  • Siyaset
  • Sağlık
  • Ekonomi
  • Yaşam
  • Kültür
  • Spor
  • Programlar
  • Kurumsal
    • İletişim
    • İnsan Kaynakları
    • Katalog
    • Künye

© 1994 - 2022 Kanal5 Tüm Hakkı Saklıdır

»
«