İSTANBUL
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Dünya Posta Birliği (UPU) Dünya CEO Forumu’nun açılışında yaptığı konuşmada, “Postadaki Dijital Bölünme: Yeni Bir Portföy, Daha İyi Performans veya Yeniden Tanımlanmış Bir Misyon” temasıyla üçüncüsü gerçekleştirilen etkinliğin önemine işaret etti.
20 Eylül-7 Ekim 2016’da yine İstanbul’da düzenlenen 26. Dünya Posta Kongresi’nin, posta hizmetlerinin tüm dünyada çok daha ileriye götürülmesini sağlayacak kararlara vesile olduğunu ifade eden Arslan, kritik kararların alındığı kongrede kabul edilen İstanbul Dünya Posta Stratejisi’nin 2020’ye kadar posta sektörünün yol haritasını çizdiğini söyledi.
İstanbul Dünya Posta Stratejisi’nin posta ağ yapısının işlerliğini artırmak, sürdürülebilir ve modern ürünler ortaya çıkarmak, pazarın ve sektörün etkin işlemesini sağlamak gibi üç önemli temel amaç üzerine kurulduğunu belirten Arslan, şunları kaydetti.
“Kongrede inovasyon, entegrasyon ve kapsayıcılık konularına odaklanılması, gelecekte hangi temel ilkeler çerçevesinde ilerleneceğini ortaya koymasının yanı sıra posta sektörünün Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin gerçekleştirilmesindeki rolünün vurgulanması açısından da kritik önem taşımakta. Ayrıca 26. kongre değerli iş birliklerinin tesisine ve yenilerinin kurulacağı uluslararası etkinliklerin hayata geçmesine imkan tanıdı. 20 Kasım 2017’de Antalya’da bir araya geldiğimiz Uluslararası E-Ticaret Konferansı ve bugün bir araya geldiğimiz UPU Dünya CEO Forumu 2018’de bu çalışmaların en güzel örneklerini ortaya koyduk.”
“PTT, bir dünya markası olma yolunda hızla ilerliyor”
Ahmet Arslan, çok sayıda ülkenin delegeleriyle yönetici düzeyinde gerçekleştirilen görüşmelerde posta hizmetleri, iletişim ve fiber optik altyapı gibi konularda görüş alışverişinde bulunulduğunu ve muhtemel ortak çalışma alanları belirlendiğini bildirdi.
PTT’nin geçmişi ve sunduğu hizmetler konusunda katılımcılara bilgi veren Arslan, PTT’nin posta, kargo-lojistik, e-ticaret, bankacılık, sigortacılık gibi birçok alanda vatandaşların hayatını kolaylaştıran hizmetler sunduğunu anlattı.
Arslan, 4 bin 870 iş yeri, 41 bin 742 personeli, yaygın hizmet ağı ve sektöründeki öncü konumuyla bir dünya markası olma yolunda hızla ilerleyen PTT’nin birçok uluslararası başarıya da imza attığını söyledi.
PTT’nin UPU’nun nihai karar organı niteliğindeki İdari Konsey’in başkanlığını Katar’dan devraldığını ve bu görevi 2020 yılına kadar yürüteceğini bildiren Arslan, şu değerlendirmelerde bulundu:
“İnovasyon ve Ar-Ge çalışmaları ile teknoloji üretimini şirket politikası olarak benimseyen, sadece kendisinin değil, sektörünün de dijitalleşmesine katkıda bulunan PTT‘nin uluslararası düzeyde faaliyet gösterdiği önemli alanlardan biri de e-ticarettir. 17 Mayıs 2012 tarihinde hayata geçirilen e-ticaret sitesi ePttAVM.com, bugün sayısı 5 bine yaklaşan tedarikçinin 7 milyonu aşkın ürününü yaklaşık 2 milyon üyeyle buluşturmaktadır.
PTT, bu alandaki çalışmalarını, kurduğu uluslararası iş birlikleriyle güçlendirmiştir. Bir e-ticaret geliştirme altyapısı işlevi gören ready2sale.com platformu aracılığıyla posta sektörünün e-ticaretten alacağı payı artırmak için sektör paydaşlarıyla birlikte ciddi atılımlar gerçekleştirmektedir. Katar Posta İdaresi’yle beraber hizmete sunulan ve Katarlı vatandaşların Türkiye’deki birçok KOBİ’nin ve ulusal markanın ürünlerine tek tıkla ulaşmasına imkan sağlayan www.turkishsouq.qa adlı web sitesi hayata geçmiştir.”
Arslan, POST-EXPO gibi kritik sektörel etkinliklere gösterdiği katılım, yakın zamanda Azerbaycan, Pakistan ve Katar’la gerçekleştirilen ortak pul çalışmaları, Hong Kong merkezli PAL Express’le yürütülen iş birliğinin PTT’nin uluslararası çalışmaları arasında ön plana çıktığını, bu tür iş birliklerinin artması ve tüm tarafların kazançla çıkacağı yeni ortak çalışmaların hayata geçmesi gerektiğini söyledi.
Muhabir: Eda Fatma Topçu