Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinin başında gelen İstanbul Yeni Havalimanı’nın 90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabının yüzde 30’u tamamlandı.
İlk etap için şu ana kadar 2 milyar avro harcanırken, şu anda 17 bin 500 kişinin çalıştığı havalimanı inşaatında çalışan sayısı 30 bine ulaşacak.
İGA Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) darbe girişiminin ardından çalışmalarına hiç ara vermediklerini belirterek, bu menfur girişimin çalışma azimlerini artırdığını söyledi.
Akçayoğlu, darbe girişimiyle Türkiye’nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde 2023 hedeflerine yürümesinin bazı kesimleri rahatsız ettiğinin daha iyi görüldüğünü aktardı.
“Darbe girişiminin sabahı her zamankinden daha fazla motivasyonla işimize sarıldık ve o hafta sonu faaliyetlerimize 24 saat devam ettik” diyen Akçayoğlu, yollarına kararlı bir şekilde devam ettiklerini bu şekilde gösterdiklerini vurguladı.
Akçayoğlu, havalimanının 90 milyon yolcu kapasiteli ilk etabının Mayıs 2015’te başladığını anımsatarak, “Bugüne kadar 6 milyar avroluk ilk paket kredinin 3’te birini projemize aktardık” dedi.
Havalimanı inşasında hızlarının gittikçe arttığını dile getiren Akçayoğlu, özellikle yaz aylarında yüzde 4-5 civarında fiziki hızı yakalamayı amaçladıklarını vurguladı.
Akçayoğlu, “Bu ilerleme hızı böylesine büyük projeler için çok önemli. Kaynak olarak 3’te birini harcadık ama kaynak aktarımının hepsi hemen fiziki ilerlemeye yansımıyor. Havalimanının ilk etabının yüzde 30’u tamamlandı diyebiliriz” diye konuştu.
“ÇALIŞAN SAYISI 30 BİNE ULAŞACAK”
Ayda yüzde 4-5 civarında ilerleme hızını yakalamaları durumunda havalimanını belirtilen tarih olan 2018 Şubat’ta bitirebileceklerini kaydeden Akçayoğlu, şu bilgileri verdi:
“Şu an 17 bin 500 kişi çalışanımız var ve bu sayı gittikçe artıyor. Gece çalışmalarına biraz daha hız verdik. bu anlamda alt yüklenicilerle görüştük. Her ne kadar geceki üretim ile gündüzki üretim aynı olamasa da gece çalışan sayısını artırarak ilerleme hızını eşitlemek istiyoruz. Çalışan sayımız gittikçe artacak ve her ay güncellenecek. Öngörümüz, işin pik noktasında 25-30 bin çalışana ulaşmak.”
“11 BİN FUTBOL SAHASI BÜYÜKLÜĞÜNDE, KADIKÖY’ÜN 3 KATI”
Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ciddi toprak hareketliliği olduğunu kaydederek, şu anda bir ayda yaklaşık 24 milyon metreküpü kazı, 16 milyon metreküpü dolgu olmak üzere ayda 40 milyon metreküp toprak hareketliliğinin yaşandığını söyledi.
Yusuf Akçayoğlu, “Atatürk Barajı 80 milyon metreküp. Onun yarısını bir ayda yapmışız demektir” ifadelerini kullandı.
Havalimanın tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesi ile 350’den fazla destinasyona uçuşun gerçekleşeceğini aktaran Akçayoğlu, 150’den fazla havayolu şirketine ev sahipliği yapacak olan İstanbul Yeni Havalimanı’nın dünyanın en önemli havacılık merkezi olmaya aday olduğunu vurguladı.
Akçayoğlu, 11 bin adet futbol sahası büyüklüğünde olacak havalimanının Kadıköy’ün 3 katı büyüklüğüne denk geldiği bilgisini verdi.
“GUİNNES REKORLAR KİTABI’NA GİRMEYE ADAY”
Akçayoğlu, havalimanının dünyanın en büyük şantiyesi olmaya aday olduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:
“Şantiyede kullanılan iş makineleri açısından da İstanbul Yeni Havalimanı, Guinness Rekorlar Kitabına girmeye aday. Proje kapsamında aktif halde 2 bin 200 kamyon, 252 ekskavatör, 60 kule vinç, 57 greyder, 124 silindir, 101 dozer, 60 eklemli kamyon, 57 tekerlekli yükleyici, 23 mobil vinç, 70 beton mikseri, 18 beton pompası ile toplamda 3 bini aşkın araç bulunuyor. Halihazırda bu özelliğiyle havalimanı projesi, şantiyede faal olan ekipman sayısı anlamında da dünyanın en büyük projesi olma sıfatını taşıyor.”
KAYNAK:AA